Vereniging

Belangrijke actiepunten korte termijn

Belangrijke actiepunten korte termijn

Hoe verhogen we de betrokkenheid onder de bestaande ondernemers?

  1. Zorgen voor een actief, bekend en betrokken bestuur.
  2. Uitstralen van professionaliteit (uitnodiging, agenda, activiteiten, invulling vergaderingen, externe communicatie, etc.)
  3. Regelmaat in communicatie, snel starten met de uitrol van de nieuwsbrief.
  4. De ondernemers aandacht geven door middel van de nieuwe site en social media.
  5. Ondernemers letterlijk actief maken, werken met projectgroepen.

Goed voorbeeld doet goed volgen. Het bestuur moet ervoor zorgen dat de vereniging gaat bruisen en dat dit goed zichtbaar is. Een bruisende vereniging draagt bij aan een bruisend centrum. Wanneer wij de eerste successen gaan boeken, gaan ondernemers hier van mee profiteren. Hier zijn al mooie stappen in gemaakt. Er moet synergie ontstaan. Gezamenlijk kunnen we meer bereiken dan individueel.

Hoe zorgen we ervoor dat er meer ondernemers lid worden?

Het verstandigst is om ons nu te focussen op de bestaande leden. Wanneer het bestaande ledenbestand de veranderingen gaat voelen en enthousiast wordt van onze aanpak, wordt er vanzelf over gesproken met collega’s en buren. De nieuwsbrief versturen we naar alle ondernemers en niet alleen naar de leden. We blijven hier in oproepen om lid te worden. In januari 2020 stellen we een lijst samen met ondernemers die nog geen lid zijn. Deze gaan we op dat moment actief benaderen!